Silnik szarpie na 4 i 5 biegu (lambda?)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    Silnik szarpie na 4 i 5 biegu (lambda?)

    SS, czemu nie mogli? Ja się nigdzie nie wybierałem, było rzucić temat to byśmy się spotkali o pogadali
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Silnik szarpie na 4 i 5 biegu (lambda?)

    Prosiłbym Was o poradę.

    Temat nie dotyczy dokładnie Fabii a Polo, ale to przecież oprócz znaczka to samo

    Otóż na 4 i 5 biegu w zakresie 2-3tyś obr czyli tych najbardziej użytecznych szarpie silnik. Nie jest to szarpanie jakby nie palił na jeden cylinder a miarowe telepanie przód - tył. Czuć to bardzo dobrze na drążku zmiany biegów, który docisnę bardziej podczas jazdy.

    Sprawdzałem dziś błędy i pokazało poniższe błędy (niestety jestem laikiem, umiem tylko zczytać błędy i je skasować):

    16556 Nie znany kod błędu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    17598 Nie znany kod błędu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    17978 Moduł sterujący zablokowany -
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    17526 Nie znany kod błędu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    17513 Nie znany kod błędu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


    Szukałem na necie informacji co oznaczają poszczególne błędy i pierwszy dotyczy czegoś z paliwem, 2, 4 i 5 jest odnośnie sondy lambda a 3 to immobilizer.

    Pytanie tylko która sonda wymaga wymiany (podobno są dwie) oraz jaki jest koszt tej sondy? (i jaką warto kupić, obecna jest zamiennikiem, który wytrzymał tylko ok. 20tyś km).

    Ew. jak za pomocą VWtool'a zdiagnozować, która sonda padła?

    [ Dodano: Wto 28 Sty, 14 20:17 ]
    Dodam co nieco:

    Wczoraj skasowałem błędy silnika po ich zanotowaniu. Następnie pojechałem na stację benzynową zatankować LPG. Po nalaniu odpaliłem samochód a ten od razu zgasł. Znów zapaliłem i wszystko było ok. Następnie pojechałem 2km do domu i podpiąłem się pod VAGa.

    Znów błąd w silniku:
    17978 (P1570) Engine Control Module blocked
    SPORADYCZNY

    Błędu tego już nie wykasowałem, tylko zostawiłem auto do rana. Dziś pojechałem nim do pracy 10km, pokręciłem się chwilę po mieście i znów 10km do domu (razem ok. 25-30km). Następnie podłączyłem VAGa i mam teraz błędy:


    16556 (P0172) System too Rich (Bank 1)

    17978 (P1570) Engine Control Module blocked (ten pozostał z wczoraj)
    SPORADYCZNY

    17513 (P1105) Heating Circ. (Bank1-Sensor2) Short to B+
    SPORADYCZNY


    Napiszcie proszę przy okazji czy ten mój silnik APE/AUA posiada 2 czy 1 sondę lambda?
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Zamieszczone przez klekocix
      16556 (P0172) System too Rich (Bank 1)
      Ciężka sprawa.. praktycznie wszystko do sprawdzenia jak tu


      Zamieszczone przez klekocix
      17978 (P1570) Engine Control Module blocked (ten pozostał z wczoraj)
      SPORADYCZNY
      Sterownik zablokowany, trzeba sprawdzić gdzie jest problem - immo, jakieś zwarcie w instalacji itd.

      Zamieszczone przez klekocix
      17513 (P1105) Heating Circ. (Bank1-Sensor2) Short to B+
      SPORADYCZNY
      Obwód grzejny 2 sondy lambda - sprawdzić amplitudę sondy na kompie - pewnie umarła.
      Ogólnie diagnostyka powinna coś powiedzieć więcej.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Rysiek 150
        Drive
        • 2007
        • 67

        #4
        trzeba by było zrobić dobrą diagnostykę bo problem może leżeć w instalacji LPG, jeśli dobrze zrozumiałem że taką posiadasz.

        Komentarz

        Pracuję...